راهنمای خرید جوراب

بیشتر مردم در رفت و آمد ها و سفر هایی که می روند اهمیت زیادی به جوراب هایی که در چمدان می گذارند یا به پا می کنند نمی دهند در صورتی که اگر جوراب مناسبی انتخاب کنند راحتی را برایشان به ارمغان می آورد.

از طرفی  اگر از جوراب های مناسب استفاده نکنند ممکن است آن سفر را برایشان به یک تجربه ی تلخ تبدیل کند. پس باید در انتخاب و خرید جوراب بیشتر دقت کنید و در موردش بیشتر اطلاعات کسب کنید .

یک جوراب خوب علاوه بر این که احساس راحتی و طراوت را به سطح پوست شما القا می کند باعث می شود دمای پوست شما پایدار بماند و بیش از حد گرم یا سرد نشود ، برای خرید یک جوراب مناسب باید به چند نکته ی مهم توجه کنید که ما در ادامه به آن ها می پردازیم ، در ادامه با مجله ی چارسونت همراه باشد .

 

 

ضخامت جوراب

ضخامت جوراب بسیار مهم است اگر جوراب ضخیم بپوشید ممکن است کفش هایتان برایتان تنگ بنظر برسد برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنید سعی کنید کفش یا کتانی که بیشتر استفاده می کنید را هنگام خرید جوراب همراه خود ببرید و آن را امتحان کنید .

و یا اگر جوراب بیش از حد نازک برای ورزش استفاده کنید ممکن است باعث ایجاد پا درد و یا عرق سوختگی در ناحیه ی پاشنه ی پای شما بشود .

 

 

نوع فعالیت شما

نوع فعالیت شما ورزشی یا روزمره با جورابی که انتخاب می کنید بسیار مرتبط است و باید به این مسئله توجه داشته باشید که جوراب هایی که خریداری می کنید برای چه کاری تولید شده اند برای مثال جوراب های مخصوص کفش های کوهنوردی معمولا ضخیم هستند ، و برای ارتفاعات که غالبا هوای سردی دارند پاهای شما را گرم نگه می دارند و یا اینکه در برابر ضربه های وارده همانند عایقی بر روی پای شما عمل میکند .

برای فعالیت های روزانه باید جورابی انتخاب کنید که راحتی را برای شما به همراه داشته باشد و در عین حال ظاهری قابل قبول داشته باشد .
کفش

در هنگام خرید جوراب دقت کنید که جورابی که خریداری میکنید باکفش های شما تناسب داشته باشد برای مثال شما اگر از یک کفش ورزشی و یا کفش اسپرت استفاده می کنید باید از یک جوراب با ضخامت معمولی و معمولا ساق بلند استفاده کنید تا هنگام فعالیت پای شما اسیب نبیند .

 

پارچه ی جوراب

جنس پارچه ی جوراب شما بسیار مهم است جوراب هایی با ترکیب پارچه های مصنوعی و پشم merino (مروینو نوعی الیاف طبیعی ) گزینه ای عالی برای جوراب است ، زیرا این ترکیب رطوبت جوراب ها را کم میکند و الیاف آن بسیار نرم و لطیف است .

 

ضد آب

بعضی از جوراب ها که معمولا مخصوص ورزش های آبی هستند یک لایه پشم مروینو برای راحتی و گرما و یک پوشش هیدروفیلی دارند که معمولا باید در زیر کفش های ضد آب (gore tex) از آن ها استفاده کنید این جوراب ها مانع از رسیدن رطوبت به پای شما می شوند .

نکات مهم

لکه ها : رطوبت و استفاده ی بیش از حد از جوراب ها باعث ایجاد لکه می شود برای جلوگیری از این اتفاق سعی کنید بیش از حد جوراب را در پاهایتان نگه ندارید تا پایتان عرق نکند .

شستن جوراب ها : سعی کنید جوراب های خود را با دست بشویید نه ماشین لباس شویی چون ماشین لباسشویی عمر مفید آن ها را کم می کند و سعی کنید جوراب ها با نور طبیعی خورشید خشک کنید .

قیمت : معمولا محصولات با کیفیت قیمت بالاتری نسبت به محصولات فیک و بی کیفیت دارند اما این ملاک و معیار دقیقی نیست و شما باید با دقت بیشتری محصول مورد نظر خود را بررسی کنید .
معرفی انواع مدل های جوراب
جوراب بالای زانو :

جوراب های بالای زانو در بین دختران بسیار رایج هستند و شما می توانید نمونه ی مردانه ی آن ها را در مسابقات ورزشی همانند فوتبال ببینید ، در بعضی مدل های زنانه ممکن است آن ها تا بالای زانو نیز ادامه داشته باشند .

جوراب بالای ران :

این مدل جوراب به دلیل پرطرفدار بودن بین دختران و زنان در طرح های مختلف تولید شده است در این مدل جوراب تا بالای ران پا ادامه دارد و بیشتر در مجالس و مهمانی ها استفاده می شوند .

جوراب های سه ربع :

در این مدل ، جوراب تا زیر زانو امتداد پیدا می کند و بیشتر در زیر پوتین ها استفاده می شوند و در دختران نیز به عنوان جوراب زیر چکمه مورد استفاده قرار می گیرند ، و بیشتر در فصل های سرد مانند زمستان و بهار مورد استفاده قرار می گیرند .

جوراب شلواری :

این نوع از جوراب ها همانند شلواری می مانند که بسیار چسبان هستند و در دو نوع مختلف عرضه شده اند .

۱- جوراب شلواری دکلته :

این نوع جوراب ها دارای خاصیت کشسانی بسیاری هستند و به بدن شما می چسبند و از نوک پنجه های پا تا بالای پهلو ها امتداد دارند و میتوان آن ها را با لباس های مجلسی ست کرد .

۲- جوراب شلواری ساده :

این محصولات که در بازار ایران با نام ساپرت شناخته می شوند و محبوبیت بسیار بالایی در بین زنان و دختران دارند الهام گرفته از جوراب های بالای ران هستند و تنها تفاوت آن ها باهم این است که این مدل از پنجه تا بالای پهلو ها و باسن را پوشش می دهند.

جوراب ساق دار :

تقریبا تمام افراد به ویژه آقایان حداقل یک بار از این جوراب ها استفاده کرده اند ، از این نمونه ها اغلب در زیر کفش های مجلسی و رسمی پوشیده می شوند .

جوراب یک ربع :

از این جوراب ها بیشتر برای کفش های اسپرت و اسنیکرز استفاده میشود و بسیار مورد استقبال دختران و پسران جوان قرار گرفته اند .

 

جوراب های ساق کوتاه :

این جوراب ها بیشتر برای کفش های برند های ونس و آل استار مورد استفاده قرار می گیرند و از پنجه تا زیر قوزک پا ادامه دارند.
معرفی مدل های جوراب
جوراب سرپنجه ای :

جوراب سرپنجه نوع جدیدی از جوراب های است که فقط قسمت پنجه ی پا ها را پوشش می دهد ، از این جوراب ها بیشتر در کفش های پاشنه بلند استفاده می شود و هدف این جوراب پوشاندن محل هایی از پای شماست که دیده می شوند .

جوراب کالج :

جوراب های کالج یک سالی می شود که در بین مردم به ویژه جوانان رواج یافته است و از این جوراب ها بیشتر در زیر کفش های رسمی کالج استفاده می شود و از پنجه تا مچ پا امتداد دارند .

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه